Wykład w ramach konferencji Made in Britain / Made in Poland

Wielka Zbrojownia, Targ Węglowy 6
Przestrzeń: Audytorium
Data: 15/03/2019
Wydział: Architektura i Wzornictwo, Grafika, Malarstwo, Rzeźba i Intermedia, MINoS
Wykład w ramach konferencji Made in Britain / Made in Poland
Data: 15.03.2019
Miejsce: Audytorium ASP Gdańsk, Targ Węglowy 6
15.30-16.15 Wykład mistrzowski (z tłumaczeniem) dla studentów poprowadzi dr Judith Tucker. Artystka będzie mówiła o własnej twórczości.
______________________________________________
Konferencja Made in Britain / Made in Poland. Wybrane zagadnienia sztuki XXI wieku
Muzeum Narodowe w Gdańsku, Akademia Sztuk Pięknych w Gdańsku oraz British Council zapraszają do udziału w konferencji naukowej poświęconej współczesnej sztuce brytyjskiej. Wydarzenie to towarzyszy wystawom „MADE IN BRITAIN” (oddział Zielona Brama) oraz …on making” (Gdańska Galeria Fotografii). Konferencja będzie tłumaczona symultanicznie.
Akademia Sztuk Pięknych w Gdańsku, PATIO.
ul. Targ Węglowy 6, 80-836 Gdańsk
Program konferencji
10.00–10.10 dr hab. Krzysztof Polkowski Rektor ASP w Gdańsku
Przywitanie gości
10.10–10.20 Wojciech Bonisławski, dyrektor MNG
Przywitanie gości
10.20–10.45 Anna McNay, krytyczka sztuki, wydawca, moderatorka konferencji
Towards a definition of Contemporary British Painting – wprowadzenie do programu
10.45–11.10 dr Roman Nieczyporowski, wykładowca ASP w Gdańsku
British Painting Yesterday and Today
11.15–11.40 Julian Brown, artysta malarz
The Fairytale of Gdansk
11.45–12.10 dr Judith Tucker, artystka, krytyczka sztuki, st. wykładowczyni University of Leeds
Landscape, Place and Environment in Contenporary British Art
12.10–12.35 Anna Reinert-Faleńczyk – artystka, wykładowczyni ASP w Gdańsku
Ucieczka z miasta. Escape from the City.
12.35–12.50 Przerwa kawowa
12.50–13.10 Robert Priseman, artysta, właściciel kolekcji Priseman & Seabrook Collection
Documentary Realism: Painting in the Digital Age
13.10–13.35 dr Sian Bonnell, artystka fotografka, kuratorka wystaw, wykładowczyni Manchester School of Art
… on making
13.35–14.00 Phil Ilingworth, artysta malarz, kurator wystaw
I would describe my practice as experimental
14.00–14.25 Narbi Pric, artysta malarz
All I Start Will End
14.25–14.35 prof. Maciej Świeszewski – wykładowca ASP w Gdańsku
O duchowości w sztuce / About spirituality in Art
14.35–15.00 Dyskusja
15.00–15.10 Anna McNay, podsumowanie konferencji / Anna McNay, conference recap
15.30–16.15 dr Judith Tucker, wykład mistrzowski. Artystka będzie mówić o własnej twórczości.
Audytorium ASP, tłumaczenie konsekutywne
Dr Judith Tucker jest artystką wizualną, zajmuje się malarstwem i grafiką. Pełni rolę starszej wykładowczyni w School of Design na Uniwersytecie w Leeds w Wielkiej Brytanii.
Jest specjalistką od pejzażu, środowiska we współczesnej sztuce; zajmuje się kwestiami pamięci w sztuce. Aktywnie łączy różne dziedziny sztuki poezję, malarstwo, grafikę, inspiruje się flaneryzmem jako praktyką artystyczną oraz badaniami praktycznymi.
Judith Tucker urodziła się w 1960 roku w Bangorze, w Walii. Ukończyła B. A. Fine Art w Ruskin School of Art, St Annes College, University of Oxford (1978 – 81), M. A. Fine Art, w Bretton Hall (1997 – 98) oraz doktorat z zakresu sztuk pięknych na Uniwersytecie w Leeds (1999 – 2002).
Jej obrazy to połączenie historii społecznej pamięci indywidualnej w pejzażu, bada ich relacje poprzez rysunek, malarstwo i teksty. Jej celem jest zbadanie, w jaki sposób malarstwo i krajobraz mogą ze sobą współgrać, jak jedno może być interfejsem dla drugiego i jakie są możliwości w przestrzeni, którą współtworzą w obrazie. Odnosi się do twórczości literackiej Marianne Hirsch na temat postpamięci, pojęć spektralnych śladów Karen Till i prac Iain Biggs dotyczących mapowania.
Judith studiowała w Ruskin School, na Uniwersytecie w Oxfordzie i na Uniwersytecie w Leeds, gdzie obecnie jest starszą wykładowczynią. Współtworzy grupy Land2 i Mapping Spectral Traces oraz realizuje wystawy, m.in. Pejzaż w czasach niepewności w Southampton City Art Gallery, Drawn 2013, Royal West of England Academy, Shadows traces undercurrents Katherine E. Nash Gallery, Regis Centre for Art Minneapolis USA, Arts and Geographies Exhibition, Lyon, Francja, Postmemorial Landscapes, Armory Gallery, Blacksburg, Virginia, USA.
Jej prace znajdują się w kolekcjach: New Hall Collection of Womens'; Art, Cambridge, New College, Oxford, The Priseman Seabrook Collection, St Matthias Kolleg, Niemcy, Swindon Museum and Art Gallery.
Judith Tucker was born in Bangor, Wales in 1960. She completed a B.A. Fine Art at the Ruskin School of Art, St Annes College, University of Oxford (1978 – 81) an M.A. Fine Art, at Bretton Hall, (1997 -98) and a PhD in Fine Art at the University of Leeds (1999 – 2002).
Her paintings explore the meeting of social history, personal memory and landscapes; investigating their relationship through drawing, painting and scholarly writing. Her focus is to investigate how painting and ‘landscape’ might interrelate, how one can be the interface for the other, and what possibilities there are in the space that is created at this interface. She considers her re-presentations of ‘landscape’ in relation to Marianne Hirsch’s writing on postmemory, Karen Till’s notions of spectral traces and Iain Biggs’ work on deep mapping.
Judith studied at the Ruskin School, University of Oxford and at the University of Leeds, where she is currently a Senior Lecturer. She co-convenes the networks Land2 and Mapping Spectral Traces and exhibitions include Landscape during times of uncertainty Southampton City Art Gallery, Drawn 2013, Royal West of England Academy, shadows traces undercurrents Katherine E. Nash Gallery, Regis Centre for Art Minneapolis USA, Arts and Geographies Exhibition, Lyon, France, Postmemorial Landscapes, Armory Gallery, Blacksburg, Virginia, USA.
Her work has been acquired by New Hall Collection of Womens’ Art, Cambridge, New College, Oxford, The Priseman Seabrook Collection, St Matthias Kolleg, Germany, Swindon Museum and Art Gallery.