Koncert The Orchestra of Futurist Noise Intoners
Data: 18/08/2023
Koncert The Orchestra of Futurist Noise Intoners
termin: 18.08.2023, godz. 18.00
muzycy: Luciano Chessa, Aleksandra Słyż, Gerard Lebik, Mike McCormick
miejsce: Patio ASP Gdańsk
wstęp wolny
Zapraszamy na koncert w przestrzeni Patio ASP organizowany we współpracy z Centrum Sztuki Współczesnej Łaźnia!
Podczas koncertu zaprezentowane zostaną dźwiękowe możliwości replik legendarnych urządzeń muzycznych. Przy użyciu których artyści: Luciano Chessa, Aleksandra Słyż, Gerard Lebik i Mike McCormick zabiorą nas w muzyczną podróż, wykorzystując instrumenty Intonarumori według projektu Luigiego Russolo, syntezatory modularne i elektronikę. Stworzą wielobarwny spektakl, łączący przeszłość i teraźniejszość w niepowtarzalne doświadczenie zmysłowe.
Projekt realizowany jest w ramach działań HILO – Norwegian-Polish Platform for New Music Development – stworzonej do współpracy pomiędzy polskimi i norweskimi artystami, kuratorami, edukatorami i organizatorami działającymi na polu szeroko rozumianej muzyki nowej. Projekt HILO jest realizowany przez Fundację Sztuki Współczesnej In Situ i Międzynarodowe Laboratorium Kultury w Sokołowsku prowadzonej przez Zuzannę Fogtt i Bożennę Biskupska. Partnerami projektu są: nyMusikk – Norway’s centre for contemporary music, Sanatorium of Sound Festival, Only Connect Festival, Punkt Festival, Uniwersytet w Agder, Sokołowsko Jazz, Avant Art Festival, Centrum Sztuki Współczesnej ŁAŹNIA, Fundacja Ładne Historie oraz Akademia Sztuk Pięknych w Gdańsku.
Projekt HILO jest finansowany przez Islandię, Liechtenstein i Norwegię w ramach Działania 2 Poprawa dostępu do kultury i sztuki Programu Kultura w ramach Mechanizmu Finansowego Europejskiego Obszaru Gospodarczego 2014-2021.
~ Luciano Chessa
muzykolog, kompozytor i wykonawca. W 2012 roku nakładem wydawnictwa Uniwersytetu Kalifornijskiego ukazała się jego książka „Luigi Russolo, Futurist: Noise, Visual Arts and the Occult”, będąca pierwszą monografią poświęconą temu twórcy i jego sztuce hałasu. Chessa od 10 lat wykonuje również poezję futurystyczną oraz dyryguje orkiestrą zrekonstruowanych intonarumori. Jej występy odbyły się dotychczas między innymi w ramach nowojorskiej PERFORMY czy Festiwalu Transart we włoskim Rovereto. Jest też dyrektorem artystycznym i dyrygentem The Orchestra of Futurist Noise Intoners. Wykłada w Konserwatorium Muzycznym w San Francisco i jest członkiem rady magazynu „TACET”, poświęconego badaniom nad muzyką eksperymentalną i sztuką dźwięku.
https://www.lucianochessa.com/
~ Aleksandra Słyż
polska kompozytorka, sound designerka i reżyserka dźwięku, absolwentka Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza i Akademii Muzycznej im. Ignacego Jana Paderewskiego w Poznaniu oraz Królewskiego Konserwatorium w Sztokholmie. Członkini międzynarodowego projektu „We are Europe” oraz platformy SHAPE+ zrzeszającej twórców innowacyjnej muzyki i sztuk audiowizualnych w Europie.
W występach na żywo artystka skupia się na odnajdywaniu subtelnych połączeń między instrumentami akustycznymi a syntezatorami modułowymi, tworząc bogate, różnorodne struktury dronowe, które powoli, lecz intensywnie pulsują i rezonują z otaczającą przestrzenią i odbiorcą.
https://www.aleksandraslyz.com/
~ Mike McCormick
jest artystą i programistą pracującym z dźwiękiem, tekstem i mediami wizualnymi. Często łącząc niestandardowe algorytmy z performensem i ultraosobistym materiałem, jego prace patrzą na życie przez soczewkę voyeurystyczną w celu zbadania ekstatycznego, kruchego i banalnego. Dorastał w kanadyjskiej subarktyce, żył jako nomad przez dekadę, a od 2017 roku mieszka w Oslo.
https://mccrmck.com/
~ Gerard Lebik
artysta dźwiękowy, improwizator/kompozytor, performer/saksofonista. Założyciel i dyrektor artystyczny festiwalu Sanatorium of Sound w Sokołowsku. Zajmuje się muzyką eksperymentalną, improwizowaną i intermedialną oraz eksploruje heterogeniczne źródła i metody badań dźwięku, koncentrując się na takich zagadnieniach jak percepcja i propagacja fal dźwiękowych, zaburzenia czasowe, psychoakustyka czy relacja dźwięku z architekturą i kontekstem miejskim. Jego prace, instalacje i interwencje dźwiękowe w przestrzeni publicznej opierają się na białym szumie, falach sinusoidalnych, sprzężeniu zwrotnym, dźwięku binauralnym i wielokanałowym. Jako performer jest aktywny na polu muzyki improwizowanej, grając na saksofonie i elektronice. Ukończył Akademię Muzyczną we Wrocławiu.
https://gerardlebik.net/
Więcej o wydarzeniu – przejdź na stronę