Akademia Sztuk Pięknych w Łodzi
Autor: Barbara Hanna Szwedowska
Akademia Sztuk Pięknych w Łodzi
Barbara Hanna Szwedowska
Kierunek studiów: Malarstwo
Tytuł pracy: „Portret własny – ciało i emocje. Cykl prac rysunkowych”
Promotorka: dra Katarzyna Miller
Urodzona w 1994 r. w Elblągu. Absolwentka Grafiki w Akademii Sztuk Pięknych w Gdańsku oraz Malarstwa ze specjalnością z rysunku w Akademii Sztuk Pięknych im. Władysława Strzemińskiego w Łodzi. Dyplom magisterski z wyróżnieniem obroniła cyklem prac rysunkowych pt. Portret własny – ciało i emocje stworzonych pod kierunkiem dr Katarzyny Miller (aneks z grafiki artystycznej pt. Głusza uosobiona – pod kierunkiem prof. Sławomira Ćwieka i adiunkta Pawła Kwiatkowskiego). Laureatka m.in. nagrody specjalnej przyznawanej przez Fundację LodzArte w ramach konkursu Prime Time'22 w Łodzi.
Born in 1994 in Elbląg. A graduate of Graphics at the Academy of Fine Arts in Gdańsk and Painting with a specialty in drawing at the Academy of Fine Arts. Władysław Strzemiński in Łódź. She defended her master's diploma with distinction with a series of drawing works entitled Self-portrait – body and emotions created under the supervision of dr. Katarzyna Miller (annex from the graphic arts titled Głusza personified – under the direction of prof. Sławomir Ćwiek and assistant professor Paweł Kwiatkowski). Winner of, among others special prize awarded by the LodzArte Foundation as part of the Prime Time'22 competition in Łódź.
Portret własny – ciało i emocje. Cykl prac rysunkowych
Tematem pracy jest postać ludzka, którą od zawsze postrzegałam jako fascynujący układ złożony, stanowiący niewyczerpalne źródło poszukiwań twórczych. Szczególnie interesująco jawi się specyfika formy cielesnej, w połączeniu z indywidualną strukturą wewnętrzną człowieka – jego psychologiczny portret. Portret własny jest odzwierciedleniem procesu wglądu, który pozwolił mi w wyjątkowy sposób skupić się na własnej ekspresji. Rysunek – rozumiany szerzej niż jedynie kompozycja linii na płaszczyźnie – stał się zbiorem szczerych zapisów ulotnej rzeczywistości i przybrał postać idei.
Self-portrait – body and emotions
The subject of the work is the human figure, which I have always perceived as a fascinating complex system, constituting an inexhaustible source of creative search. Particularly interesting is the specificity of the bodily form, combined with the individual internal structure of a man – his psychological portrait. The self-portrait is a reflection of the insight process that allowed me to focus on my own expression in a unique way. Drawing – understood more broadly than just the composition of lines on a plane – became a collection of honest records of reality and took the form of an idea.