Akademia Sztuk Pięknych w Krakowie
Autor: Edmund Krempiński
Akademia Sztuk Pięknych w Krakowie
Edmund Krempiński
Kierunek studiów: Grafika
Tytuł pracy: „Skraj”
Promotor: dr hab. Robert Sowa
Urodzony w 1998 r. Transpłciowy performer, artysta wizualny oraz aktor, pochodzący z Łodzi. W swojej twórczości bazuje przede wszystkim na własnym ciele (które uznaje za podstawowe medium wszystkich prac) oraz na ekspresji, którą mu ono umożliwia. Inspiracje czerpie głównie z własnego wnętrza – traum, fantazji, seksualności i nostalgii. Estetycznie zanurzony jest w kampie, pornografii, popkulturze, italo disco oraz narodowym polskim kiczu.
Born 1998, he is a transgender performer, visual artist and actor from Łodź. In his work, he relies primarily on his own body (which he considers to be the basic medium of all his works) and on the expression that it allows him. He draws inspiration mainly from his own interior – traumas, fantasies, sexuality and nostalgia. Aesthetically, it is immersed in camp, pornography, pop culture, italo disco and Polish national kitsch.
Skraj
SKRAJ to alegoryczna opowieść, w której poprzez metaforę tworzenia sie perły przedstawiony jest proces tranzycji oraz walki o samoakceptacje Bohatera. Genezę filmu stanowi chęć przepracowania przez autora własnych frustracji związanych z życiem jako osoba transpłciowa w opresyjnym społeczeństwie. Film jest serią scen mających formę z pogranicza aktów psychomagicznych i performensu. W proces ten była zaangażowana rodzina i najbliższe osoby autora, co wytworzyło bezpieczne warunki do wspólnego zerwania z traumą i frustracją.
The Edge is an allegorical story in which the process of transition and the struggle for the Hero's self-acceptance are presented through the metaphor of the formation of a pearl. The genesis of the film is the author's desire to work through his own frustrations related to living as a transgender person in an oppressive society. The film is a series of scenes having a form bordering on psychomagical acts and performance. The author's family and closest people were involved in this process, which created safe conditions for a joint break with trauma and frustration.