Akademia Sztuk Pięknych w Krakowie

Akademia Sztuk Pięknych w Krakowie

Autor: Paweł Olszewski

Akademia Sztuk Pięknych w Krakowie

Paweł Olszewski

Kierunek studiów: Malarstwo
Tytuł pracy: „Etc (itd.): Running in circles spirals swirling upwards”
Promotor: dr hab. Michał Zawada

 

Urodzony w 1996 r. w Tarnowie, mieszka i pracuje w Krakowie. Praktyka artystyczna Pawła Olszewskiego obejmuje malarstwo i instalacje. Delikatne kolory jego prac tworzą wszechświat jednoczesnej przeszłości i spekulatywnej przyszłości. Humanoidalne kończyny i twarze są rozkładane i duplikowane, podczas gdy jedność podmiotu rozpływa się w przerażających, ale czułych krajobrazach.

Born 1996 in Tarnów (PL), lives and works in Cracow (PL). Paweł Olszewski's artistic practice spans painting and installation art. The soft colours of his works configure a universe of simultaneous pastness and speculative futurity. Humanoid limbs and faces are decomposed and duplicated, as the unity of the subject is liquefied in horrific yet affectionate landscapes. (text by Maria Persu).


Etc (itd.): Running in circles spirals swirling upwards

Praca dyplomowa nie miała określonego tematu. Dołączone było do niej krótkie opowiadanie, będące zbiorem wątków i tekst towarzyszący. Głównymi wątkami w opowiadaniu było rozkładanie, przekształcanie i duplikowanie. Nienazwany główny bohater, dzieli swoją uwagę na poszerzanie mięśni szczęki, zbieranie środków w celu ich rozmnażania, zaznaczania swojego postępu umownymi znakami narysowanymi na ścianie oraz celowego wymazywania tych działań z pamięci na kolejny dzień. Tekst towarzyszący podawał przykłady wytwarzania pozornie przypadkowych treści i układania na ich podstawie wzorów i działań.

 

Etc (itd.): Running in circles spirals swirling upwards

Diploma work didn't have a singular subject. Adjacent to it was a short story, which was anamalgamation of themes and text accompanying it. Main motives of the story were decomposing, reshaping and duplicating. Unnamed protagonist has his attention divided by widening his jaw muscles, collecting means in order to multiply them, marking his progress by etchingsigns on walls and deliberate erasing all those activities from his mind for the next day. Accompanying text gave examples of generating seemingly random contents, and assembling patterns and actions on their basis.