Akademia Sztuk Pięknych w Gdańsku
Autor: Katarzyna Jakubowska
Akademia Sztuk Pięknych w Gdańsku
Katarzyna Jakubowska
Kierunek studiów: Malarstwo
Tytuł pracy: „Otwarcie”
Promotor: prof. Jarosław Bauć
Urodzona w 1995 roku, pochodzi ze Zduńskiej Woli. W 2022 roku obroniła dyplom magisterski na Wydziale Malarstwa Akademii Sztuk Pięknych w Gdańsku, w pracowni prof. Jarosława Baucia. Zajmuje się malarstwem, instalacją oraz tkaniną artystyczną, najczęściej łącząc ze sobą te trzy dziedziny. Tegoroczna finalistka II Ogólnopolskiego Biennale Malarstwa „Lubelska Wiosna” w Centrum Spotkania Kultur w Lublinie.
Born in 1995, she is from Zduńska Wola. In 2022, she graduated from the Faculty of Painting at the Academy of Fine Arts in Gdańsk, where she studied in Professor Jarosław Bauć’s studio. She is primarily a painter, but also produces installations and textile art, frequently blending these three disciplines. She is a finalist if this year’s 2nd National Bienial of Painting, "Lubelska Spring", held at The Centre of the Meeting of Culture in Lublin.
Otwarcie
Wobec okoliczności dyplomowych, które kończą kilkuletni etap edukacji na Akademii, postanowiłam dokonać podsumowania. Prezentowane prace są autorefleksyjną opowieścią, podsumowującą moje dotychczasowe doświadczanie materii malarstwa. Impulsem do stworzenia tych prac była obserwacja własnej praktyki tworzenia: tworzenia dla osobistego przeżywania, gdzie intymność procesu nie dopuszcza wzroku widza. Wciąż powtarzający się proces działania w samotności i chowania prac do przysłowiowej szuflady stał się tematem i przyczynkiem do przekornego jego zaprezentowania.
Opening
In the face of graduation, an event that concludes several years of education at the Academy, I have decided to take stock. The works I present are a self-reflective narrative summarizing my previous experiences with the medium of painting. The impulse to create these pieces arose from observing my own artistic practise: creation rooted in personal experience, wherein the intimacy of the process excludes the spectator’s gaze. The ceaselessly repeated act of solitary creation and concealing the artworks in the proverbial drawer became both the theme and the justification for its counterintuitive presentation.