Akademia Sztuk Pięknych w Warszawie
Autor: Julia Wakuła
Akademia Sztuk Pięknych w Warszawie
Julia Wakuła
Kierunek studiów: Grafika
Tytuł pracy: Seria plakatów do sztuk Bertolta Brechta
Promotor: prof. Lech Majewski
Urodzona w 1994 r. we Wrocławiu. Absolwentka Wydziału Grafiki w Akademii Sztuk Pięknych w Warszawie. Stypendystka, laureatka konkursów artystycznych. Dyplom obroniła w Pracowni Projektowania Plakatu i Grafiki Wydawniczej. Zajmuje się szeroko pojętą grafiką artystyczną i projektową. Tworzy społecznie zaangażowane plakaty i surrealistyczne kolaże. Inspiruje ją sztuka ulicy i design lat 60. W swojej twórczości pragnie przełamywać utarte schematy, wierząc, że początkiem aktu tworzenia jest akt destrukcji.
Born in 1994 in Wrocław. Graduate of the Faculty of Graphics at the Academy of Fine Arts in Warsaw. Scholarship holder, winner of artistic competitions. She defended her diploma at the Poster Design and Editorial Design Studio. Practices broadly understood artistic and design graphics. She creates socially engaged posters and surrealistic collages. She finds inspiration in street art and design of the 1960s. In her work, she wants to break the usual patterns, believing that the act of destruction is the beginning of the act of creation.
Seria plakatów do sztuk Bertolta Brechta
W dobie wyretuszowanych zdjęć oraz uśmiechniętych, idealnych twarzy spoglądających z billboardów, naszą uwagę zwraca to, co wyłamuje się ze schematu – budzi emocje, przykuwa wzrok, niekiedy szokuje. To właśnie ma na celu zastosowany w plakatach kontrast analogowej chropowatości rysunków z futurystyczną, jaskrawą typografią. Podobnie jak w sztukach Bertolta Brechta, ma to zmobilizować widza do krytycznego myślenia i zaintrygować przesłaniem oglądanego dzieła.
A series of posters for plays by Bertolt Brecht
In an age of retouched photos and smiling, perfect faces staring from billboards, our attention is drawn to what breaks out of the pattern – arouses emotions, catches the eye, sometimes shocks us. This is the purpose of the contrast of the analog roughness of the drawings with the futuristic, bright typography used in the posters. As in the plays by Bertolt Brecht, it is supposed to mobilize the viewer to think critically and to intrigue the viewer with the message of the work he is watching.