Akademia Sztuk Pięknych w Łodzi
Autor: Igor Kociński
Akademia Sztuk Pięknych w Łodzi
Igor Kociński
Kierunek studiów: Grafika
Tytuł pracy: „Przejawy piękna ponad humanizmem – cykl grafik w technice druku wypukłego”
Promotor: prof. Dariusz Kaca
Urodzony w 1995 r. w Łodzi. W latach 2014–2021 student grafiki na Wydziale Sztuk Pięknych ASP w Łodzi. W 2021 uzyskał tytuł magistra sztuki w dziedzinie druku wypukłego. Laureat Grand Prix oraz Nagrody Muzeum Miasta Łodzi w 37. edycji Konkursu im. Władysława Strzemińskiego – Sztuki Piękne 2020.
Born 1995 in Łódź. In the years 2014–2021 he studied graphics at the Faculty of Fine Arts of the Academy of Fine Arts in Łódź, and completed his MA with specialization in relief printing. He was awarded Grand Prix and Museum of The City of Łódź Award in 37th Władysław Strzemiński’s Fine Arts Competition in 2020.
Przejawy piękna ponad humanizmem – cykl grafik w technice druku wypukłego
Każda z grafik powstała z trzech składowych matryc. Ich treść jest opozycyjna wobec dominujących w kulturze przedstawień postaci ludzkiej i nawiązań do ludzkiego świata, sprawiających, że człowiek otacza się lustrami, historiami dotyczącymi jego samego i zamykającymi go wewnątrz obiegu antropicznego uniwersum.
Zwierzęta wkomponowane w krajobrazy, będąc w interakcji z ludzkimi narzędziami nadają im przewrotne znaczenie. Niepokojące przedstawienia przypominają o korzeniach świata ludzkiego i plastyczności tego co w nim znaczące, wywołując przez to wrażenie jego niepełności, niewystarczalności.
Each work is printed from three component matrixes. Its content is oppositional to the representations of the human figure and references to the human world dominating in culture, making man surround himself with mirrors, stories concerning himself and closing him inside the circulation of the anthropic universe.
Animal characters integrated into landscapes, by interacting with man-made objects, give tchem a perverse meaning. Disturbing representations remind of the roots of the human world and the plasticity of what is significant in it, thus giving an impression of its incompleteness, insufficiency.