Kamil Kocurek "Przestrzeń zasymulowana"

Lokalizacja: Galeria Refektarz w Kartuzach

Data: 1–29/09

Wernisaż: 31/08/2019, godz. 19:00

Wydział: Grafika

Kamil Kocurek "Przestrzeń zasymulowana"

wernisaż: Galeria Refektarz: 31.08.2019, godz. 19.00
wystawa czynna: 01.09.2019-29.09.2019
miejsce: Galeria Refektarz w Kartuzach ul. Klasztorna 5a
artysta: Kamil Kocurek

GALERIA REFEKTARZ
w Kartuzach

zaprasza
31 sierpnia (sobota) 2019
o godz. 19.00

na wernisaż wystawy
grafiki

Kamila KOCURKA
Przestrzeń zasymulowana

Wystawa czynna w Refektarzu
Zespołu Poklasztornego Ojców Kartuzów do 29 września 2019
Kartuzy, ul. Klasztorna 5a
Tel. 797 301 212 oraz 508 305 756
e-mail: refektarz@poczta.kartuzy.pl

Galeria otwarta:
wtorek-piątek od godz. 10.00 do 16.00
sobota-niedziela od 10.00 do 14.00 w poniedziałki nieczynna.

Kamil Kocurek (ur. w 1990 r. w Tychach) jest absolwentem katowickiej Akademii Sztuk Pięknych. Dyplom z grafiki warsztatowej – wyróżniony i nagrodzony medalem – uzyskał w 2015 r. w pracowni Druku Wklęsłego prof. Jana Szmatlocha. Pracuje w gdańskiej Akademii Sztuk Pięknych jako Asystent w Pracowni Podstaw Grafiki Artystycznej dr hab. Magdaleny Hanysz-Stefańskiej, prof. ASP. Kamil Kocurek jest laureatem licznych nagród krajowych i międzynarodowych. Aktywnie uczestniczy w wystawach i przeglądach współczesnej grafiki. Posiada na swoim koncie 10 zrealizowanych wystaw indywidualnych, między innymi w Polsce, Kanadzie, Rumunii oraz Serbii.

„Przestrzeń zasymulowana” jest wystawą grafik wklęsłodrukowych oraz prac malarskich powstałych w latach 2014-2019. W ich skład wchodzą cykle o tytułach „Topografia wojny”, „Platform Game” oraz „Arena”. Prezentacja w sposób bezpośredni odnosi się do wielowątkowych współczesnych schematów i sposobów cyfrowego postrzegania świata, opartego na nieustannej rozgrywce. Forma grafik nawiązuje do zjawiska określającego nierzeczywistość wojenną, metaforyczne pole walki, symboliczną i zasymulowaną przestrzeń, osadzoną w czasach nam współczesnych. Ich multiplikacja tworzy kompozycje gra- ficzne budujące estetykę złudnej przestrzeni, pola graficznego oddziaływania wyrażającego problem utożsamiania wojny z grą i zabawą. Zainscenizowana arena, teatr wojny odegrany na jej przysłowiowych deskach stanowi realne odbicie wydarzeń czasów teraźniejszych. Jest ich pokłosiem, przerysowaną wersją, miejscem fikcyjnych, wirtualnych i imponujących wydarzeń. Wojna wkraczająca pod różną postacią na jej obszar wraz z sektorem nowych technologii oraz masowej zabawy i rozrywki generuje swoistą rozgrywkę, której przenikające i zacierające się wymiary są jednymi z najbardziej charakterystycznych cech współczesności.